Cookie beleid SIOL

De website van SIOL is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

2018

BEZOEK SIOL JO-15 AAN MALDON 2018 (40 JARIG JUBILEUM)

Van donderdag 10 mei t/m maandag 14 mei 2018 zijn we met een groep van maar liefst 56 personen op bezoek geweest naar het Engelse Maldon. Het bezoek vindt plaats in het kader van de “twinning link” tussen Cuijk en Maldon. Bij deze uitwisseling hebben de vooral de voetbalverenigingen van Maldon Saints fc. en vv SIOL een grote bijdrage geleverd over de laatste 40 jaar.

Donderdag 10 mei 2018 – De heenreis

Om 8.15 uur verzamelden we allemaal op het sportpark van SIOL. Nadat er afscheid was genomen van de ouders en andere familieleden vertrokken we om 8.45 uur per bus naar Maldon. De reis ging eerst naar Calais waar we met de ferry de overtocht naar Dover maakten. Op de ferry hadden we een schitterend uitzicht op de krijtrotsen bij Dover. Na aankomst in Dover werd de reis voortgezet richting Maldon. Bij aankomst op het sportpark van de Maldon Saints fc. werden we verwelkomt door de organisatie, leden en de gastgezinnen. Na het nuttigen van een drankje en een hapje werden de spelers voorgesteld aan de gastgezinnen. Hierna vertrokken we of naar het huis van de gastgezinnen of naar de diverse hotels (de volwassenen).

Vrijdag 11 mei 2018 – Londen

Het was weer vroeg opstaan voor een druk programma op de vrijdag. Deze dag stond een bezoek aan Londen op het programma. We vertrokken met 2 bussen (ook de Maldon Saints spelers en volwassenen gingen met een extra bus) naar Londen. Door het drukke verkeer hadden we enige vertraging opgelopen voordat we bij onze stopplaats bij de Thames aankwamen. In de ochtend hadden we een wandeling door Londen en bezochten we de Westminster Bridge, Big Ben, Houses of Parliament en Trafalgar Square. Hier werden groepsfoto’s van alle spelers met de SIOL-vlag gemaakt. Na een wandeling van 2 uurtjes kwamen we weer aan bij de bussen.

In de middag stond er een stadion tour op het programma. We gingen op weg naar het Olympisch stadion. Hier speelt tegenwoordig West Ham United zijn thuiswedstijden. Het bezoek aan het stadion was een geweldige belevenis. Zo bezochten we o.a. de tribunes (speelveld), restaurant en de kleedruimtes.

Na de stadion tour vertrokken we weer richting Maldon. In Chelmsford hadden we nog een tussenstop bij een grote sportzaak. Hier werden nog de diverse sportartikelen aangeschaft. We kwamen rond half acht weer aan bij het clubhuis van de Saints. Hier werden eerst nog de nodige pizza’s genuttigd alvorens iedereen huiswaarts ging of naar de pub.

Zaterdag 12 mei 2018 – Voetbaltoernooi

Eindelijk was dan de dag aangebroken dat er ook zou worden gevoetbald. De teams van Maldon Saints en SIOL werden gemixt. Zo werd er in 2 poules met gecombineerde teams gestreden voor de overwinning. Hoewel het een enigszins regenachtige dag was, was het een zeer sportief en aantrekkelijk toernooi. Tegen vijf uur was het toernooi afgelopen ging iedereen naar huis om wat te eten. In de avond verzamelden we ons weer bij het West Maldon Community Centre voor de RACE Night. Terwijl de volwassenen in het buurthuis een gokje waagden, vermaakten de spelers zich buiten.

Zondag 13 mei 2018 – Challenge Cup

Vandaag was de dag aangebroken dat er werd gestreden om de Challenge Cup. Dit is de traditionele wedstrijd tussen de Maldon Saints fc (Under 14) en SIOL JO15-team 1. De cup is al een aantal jaren in bezit van Maldon Saints. Voorgaande wedstijd werd nog verloren met 7-0, dus SIOL was er op gebrand de beker weer terug te halen naar Cuijk. Met goed voetbal en duidelijk overwicht wist SIOL voor de rust al op een 2-0 voorsprong te komen. Na de rust probeerde Maldon Saints de druk op te voeren, maar het was SIOL die toch op een 3-0 voorsprong kwam. Vanaf dat moment had SIOL de wedstrijd volledig in handen en het liep verder uit tot een eindoverwinning van maar liefst 7-0. Zo konden de jongens de cup eindelijk weer naar Cuijk meenemen.

Na de lunch was er nog een tweede wedstrijd tussen Maldon Saints en SIOL. Dit keer mochten echter de leiders/volwassenen aan de bak. In een gelijk opgaande wedstrijd was ook SIOL hier de betere ploeg. Er werd met 3-2 gewonnen van de Saints.

Nadat iedereen zich wat had opgefrist en omgekleed, was er nog een gezellige BBQ bij het clubhuis. Het was ook het moment van de speeches het uitreiken van de bekers. Door de Maldon commissie van SIOL werd een dankwoord uitgesproken aan de organisatie, vrijwilligers en de gastgezinnen van Maldon Saints. Als dank voor het geweldig verblijf in Maldon kregen zij van SIOL een presentie aangeboden. Aangezien dit jaar het 40-jarig jubileum was, werden beide voorzitters (Gary en Rob) naar voeren geroepen. Aan beide verenigingen werd een glazen plaquette aangeboden voor beide clubhuizen. Dan was daar dan het moment aangebroken dat de spelers de Challenge Cup kregen overhandigd en deze nu weer mee gaat naar Cuijk. Na een gezellig samenzijn met een BBQ gingen we weer naar huis voor een laatste avond met de gastgezinnen.

Maandag 14 mei 2018 – Terugreis

Het was vroeg opstaan voor de terugreis naar Cuijk. Om 7.15 uur kwamen we al samen op Madison Heights. Hier werd nog uitgebreid en hartelijk afscheid genomen van de gastgezinnen. Dan was het tijd om in te stappen en begon de terugreis naar Cuijk. Na een lange rit kwamen we rond half 8 aan in Cuijk. Trots stapten de spelers met de Cup uit de bus om deze aan de reeds wachtende ouders en supporters te tonen. Als organisatie, spelers en begeleiders kijken terug op een fantastische 40e uitwisseling met Maldon Saints. Een traditie die we graag in ere willen houden.

Maldon commissie

Reiny Megens

Howha May

Jac Nas
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!